Siem Reap dag 1, 2, 3 & 4

8 november 2017 - Siem Reap, Cambodja

Het werd weer eens tijd voor een update, dus bij deze! Na de lange verschrikkelijke busreis zijn we gelijk ons bed in gedoken, omdat we echt bekaf waren. Na een goede nacht waren we weer klaar om iets te ondernemen. Helaas regende het de hele dag, dus zijn we naar een overdekte markt geweest en hebben we daar heel de dag rondgestruind.

Die avond zijn Anne en ik, nadat we met een biertje in het bad op ons balkon hadden gezeten, naar de Pubstreet gegaan waar we Tom, Robbert en Brent weer hebben gezien. Super gezellig, maar helaas regende het de hele avond nog.

De volgende dag hebben we voor een relaxdagje gekozen die begon met een heerlijke massage en heel veel lekker eten. Prima begin van de dag dacht ik zo. Lekker rozig van de massage hebben we niet veel meer gedaan dan terrasjes hoppen en heel veel relaxen. Diezelfde avond zijn we vroeg naar bed gegaan, omdat we 04.00u op gingen staan voor de zonsopkomst bij Angkor Wat. Angkor Wat is een tempelcomplex met een oppervlakte van 1,6 km2. Overigens ook het grootste religieuze monument ter wereld.

Het was 04.00u en de wekker ging. Hup kleren aan en naar de tuktukchauffeur die voor ons hostel stond te wachten en ons de hele dag rond zou rijden door het complex. Het was al  behoorlijk bij aankomst, want er gaan veel mensen heen voor de zonsopkomst, omdat deze precies achter de Angkor Wat tempel opkomt en dit dus geweldige plaatjes geeft!

Na zonsopkomst hebben we gelijk de tuktuk gepakt daar de volgende 3 mooiste tempels. Dit deden we om de drukte voor te blijven, want iedereen gaat namelijk na zonsopkomst gelijk de tempel van binnen bezichtigen. Dit bleek een top keuze, omdat we alle 3 de tempels helemaal voor ons alleen hadden, geweldig! Nadat we de 3 mooiste tempels hadden gezien, zijn we weer teruggegaan naar Angkor Wat om hem van binnen te bezichtigen. Helaas waren er al gigantische massa’s Chinezen aangekomen die ontzettend asociaal zijn en heel de tempel overnamen. Gelukkig vond ik de tempel van binnen niet heel bijzonder.

Bij thuiskomst hebben we lekker gerelaxt aan het zwembad en zijn we ‘s avonds met 2 meiden uit het hostel pizza gaan eten en naar de nightmarket geweest.

Vandaag wordt een rustig dagje, want ik ga vanavond de nachtbus nemen naar de volgende bestemming: Koh Rong, een bounty eiland van Cambodja. Anne blijft nog een dagje langer in Siem Reap, dus die zie ik op Koh Rong weer.