Yangon dag 1, 2 & 3

6 december 2017 - Bagan, Myanmar

Na aankomst in Yangon waren we op zoek naar wat verkoeling. Het was namelijk 33 graden, dus we konden wel wat koels gebruiken. We hebben bij ons hostel nagevraagd of er zwembaden in de buurt waren. De eigenaresse raadde ons een waterpark aan vlak bij ons in de buurt. Uiteindelijk hebben we een heerlijke dag gehad en waren we als een van de weinige in het waterpark, dus dat was tyop!

De volgende dag zijn we vroeg opgestaan om de circle train te doen. Zoals de naam al doet vermoeden rijdt de trein in een rondje. De treinrit duurde 3 uur lang en was heel indrukwekkend. Je ziet enorm veel armoede langs het spoor, dus je krijgt een goede impressie van het local leven in Myanmar.

Na de trein hebben we wat bootschappen gehaald en zijn we gaan picknicken in een park. Super gezellig tussen alleen maar Myanmarezen. We werden aan alle kanten bekeken, want er zijn heel weinig toeristen in Myanmar. En als je dan ook nog blond bent, krijg je best wat aandacht!

Eenmaal klaar met picknicken hebben we een Uber gepakt naar de mooiste tempel van Yangon. Daar hebben we zonsondergang gekeken en heel wat mooie plaatjes geschoten.

Gisteren hebben we eigenlijk alleen maar rustig aan gedaan. We zijn naar een ander groot park geweest, hebben daar wat gezond en geluncht. Vervolgens zijn we toch weer teruggegaan naar ons vertrouwde parkje waar we de dag hebben afgesloten. ‘s Avonds hebben we de nachtbus gepakt naar Bagan, DE hotspot van Myanmar. We zijn vanochtend aangekomen en nu behoorlijk gebroken, ondanks dat we een heerlijke bus hadden met 6 mensen. Zometeen huren we een fiets en gaan we als echte Nederlanders op de fiets het plaatsje verkennen waar we nu zijn.

Groetjes!