Luang Prabang dag 1 & 2

23 oktober 2017 - Luang Prabang, Laos

Hello lieve mensen,

Na de overvolle en vermoeiende boottrip van 2 dagen zijn we eindelijk aangekomen in Luang Prabang.

De eerste avond hebben we op de food market gegeten en zijn we daarna in het hostel wat kaartspelletjes gaan spelen. Eenmaal uitgespeeld zijn we naar de night market gegaan, om vervolgens bijtijds naar bed te gaan. Gister zijn we gaan relaxen aan het zwembad. Niet heel bijzonder dus.

Maar wat we ‘s avonds hebben gedaan was wel heel bijzonder. We zijn voor Laotiaanse begrippen lux uit eten geweest. We zijn namelijk naar fancy hotpotrestaurant geweest. Daarvoor werden we opgehaald met een bootje en naar de andere kant van de rivier gebracht, waar het restaurant was.

Het idee van de hotpot is haast niet uit te leggen, maar de foto’s komen op m’n blog. En anders moeten jullie het maar weer even googlen. Ik kan jullie één ding zeggen; het was echt heerlijk!

Na het eten zijn we naar de Utopia Bar geweest. De plek om even je after-dinner-dip te laten bezinken.

Eenmaal bijgekomen van de after-dinner-dip hebben we de tuktuk genomen naar de bowlingbaan. Dat is namelijk de enige plek in Luang Prabang die nog open is na 23.00 uur. Maar vlak voor aankomst zagen we dat er een grote Laotiaanse bruiloft was wat er wel heel uitnodigend uitzag.

Na 2 minuten in het bowlingcenter te zijn geweest, besloten we toch maar om even te buurten bij de bruiloft. En ja, hier ben je wel welkom als je als vreemdeling aankomt op een bruiloft. We kregen gelijk bier in onze handen gedrukt en werden meegenomen naar de dansvloer.

Toch zijn we na een half uurtje weer teruggegaan naar de bowlingbaan, die ondertussen tot leven was gekomen. Na 2 potjes en wat biertjes hebben we de tuktuk weer naar huis gepakt.

We zijn nu onderweg naar (als het goed is) hele mooie watervallen en we gaan vanavond weer naar de Utopia Bar.

Één ding is zeker: de mensen zijn hier veel opener en vriendelijker! En oh ja, de foto’s komen eraan!

Liefs!