Huay Xai dag 1 & 2 (Gibbon Experience)

20 oktober 2017 - Huay Xai, Laos

De eerste dag van de Gibbon Experience hebben we zo’n 2 uur gehiked en 10 ziplines gehad. De langste was 540 meter en de leukste was die naar het boomhuis.

Het boomhuis lag op 40 meter hoogte en je kon er alleen komen met een zipline die zo het huis binnenging. En ja, ik heb uiteraard gevlogd! So stay tuned!

Na het avondeten hebben we kaartspelletjes gedaan en zijn we rond 8 uur gaan slapen. Nou ja, eigenlijk alleen ik, want de rest (vooral Anne) heeft wakker gelegen tot een uurtje of 3. Gelukkig had ik al slaaptekort, dus heb ik niks meegekregen van de ratten en alle andere vieze beesten.

Maar de pret was nog niet voorbij, want iedereen werd wakker met ontelbaar veel muggenbulten. Gelukkig had ik lange kleding aan met slapen, dus bleef de ellende voor mij beperkt.

De volgende ochtend hebben we, voor het ontbijt, op de vroege ochtend nog wat ziplines gedaan. Na een mager ontbijtje (want ja, je krijgt hier loempia’s, rijst en noedels als ontbijt en dat krijg ik echt niet weg ‘s ochtends) was het tijd om weer op pad te gaan.

Na het ontbijt hebben we nog 7 ziplines gedaan en zijn we na een hobbelig ritje weer in ons hostel beland. We waren al rond 2 uur terug en zijn na de lunch naar een zwembad gegaan om even te relaxen en bij te komen van de jungle.

Vandaag gaan we met de slowboat richting Luang Prabang. Een bootrit van 2 dagen, waarbij de boot is volgepropt tot de laatste centimeter. Dit gaat een geweldige boottrip worden!

Groetjes!