Bali, Kuala Lumpur en Langkawi

28 november 2017 - Langkawi, Maleisië

Nou lieve mensen, daar ben ik weer!

Helaas werd mijn idee om eens goed tot rust te komen volkomen verpest door die k.. vulkaan.

Na mijn aankomst in m’n eerste hostel op Bali ontmoette ik al meteen 2 Nederlandse meisjes. We zijn de volgende ochtend red velvet pancakes gaan eten en zijn daarna naar ons volgende hostel vertrokken.

Bij aankomst merkten we al gauw dat het hostel vol zat met Nederlanders. Super gezellig! Helaas was alleen het weer niet goed. Het is namelijk regenseizoen in Indonesië, dus ik kwam aan in de regen. Alleen ‘s ochtends was er zon, dus ik vroeg mij al af hoe lang ik dit ging volhouden.

We hadden een ontzettend leuke eerste avond met een groep van 20. De volgende ochtend scheen de zon, dus hup bikini aan en bakken. Na het middaguur werd het weer al minder en kregen we voor de verandering weer regen. Die avond zijn we vroeg gaan slapen.

De volgende dag hadden we gelukkig prima weer. We zijn wat leuke tentjes op gaan zoeken en hebben relaxt aan het zwembad. Ook deze avond weer bijtijds naar bed, want de volgende ochtend ben ik samen met een meisje zonsopgang gaan kijken bij de Tanah Lot Tempel. Vlak voordat ik ging slapen, kreeg ik een appje van een van de meiden die die avond waren vertrokken. Zij vlogen naar Kuala Lumpur en daarna zou een van hen terug naar Nederland gaan. Ze stonden al op de startbaan met het vliegtuig, ready for take off was al omgeroepen, maar vlak voordat ze op wilden opstijgen kregen ze een weigering om te gaan vliegen en moesten ze omkeren.

De volgende dag zijn we nog met die meiden vertrokken naar Uluwatu, het zuiden van Bali. De dag nadat de tweede uitbarsting van de vulkaan was. Er ontstond bij een paar van de meiden wat paniek. We zaten niet in de gevarenzone van de vulkaan, maar je komt gewoon niet meer van het eiland af. Ik begon ook steeds meer achter m’n oren te krabben of het wel verstandig was om te blijven. Nadat ik met m’n moeder had gebeld, had ik besloten om toch het eiland te verlaten. We voelden allemaal dat het elk moment kon escaleren.

M’n vader en moeder hebben voor tickets gezocht en die gelukkig ook geboekt, want met stress rustig zoeken, werkt niet. Het ticket was nog niet geboekt, maar ik zat wel al in de taxi naar het vliegveld. Toen het ticket eenmaal was geboekt begon ik alles even te checken. En raadt eens... de verkeerde datum. Ik kon wel janken. Gauw m’n moeder weer gebeld die ook wel door de grond kon zakken. Zij hadden natuurlijk ook stress thuis, omdat het erg op het laatste moment was en een ticket die ze eerder wilde boeken, mislukt was.

Na een hoop gebel, gejank en geregel, heb ik zelf op de luchthaven mijn ticket omgeboekt. Het moest wat kosten, maar het was het allemaal waard. Wij hadden namelijk een van de laatste vluchten die ging. Na de landing op Kuala Lumpur hebben we meteen de nieuwsberichten opgezocht en zagen we dat de luchthaven inmiddels gesloten was. Het geluk kon ons niet op! Wat een mazzel hè!

We hebben met z’n drieën in zo’n capsule geslapen op de airport. Een van de meiden moest er alweer vroeg uit, omdat zij eindelijk (na 2 gemiste vluchten) naar huis kon. Samen met een ander meisje ben ik naar Langkawi gevlogen. We hebben een heerlijke kamer, alleen is het weer slecht.... We gaan er het beste van maken!

Groetjes!!

1. Jan en Marianne:
    28 november 2017
    Dit was dus niet chillen op Bali. Helaas, het is een mooi eiland.
    Goed dat je nu van Bali weg kon!
    Groetjes,
    Jan & Marianne
  2. Linda:
    28 november 2017
    Hè jammer van Bali zeg maar wel fijn dat je er weg en veilig bent. Ik vroeg me al af waar je nu zat. Geniet Tess ondanks het weer want na regen komt altijd zonneschijn! Dikke kus Linda💋