Koh Rong dag 4, 5 & 6

15 november 2017 - Koh Rong, Cambodja

Afgelopen zondag zijn we ein-de-lijk een dagje aan het strand gaan liggen om eens goed te relaxen. Het weer was helaas niet je van het, maar we hebben toch kunnen relaxen. We hebben wel wat spetters gehad, maar daarna trok het vrij snel weer weg. Geen boeiende dag dus.

De volgende dag zijn we na wat telefoontjes eindelijk naar het tentje geweest op het stillere stuk van het eiland. Even geen drukte en toerisme is ook wel eens lekker. Anne was helaas niet zo lekker, dus die heeft de hele dag op bed gelegen.

Nadat we eenmaal onze spullen in de tent hadden gelegd, ben ik even alleen een rondje over het eiland gaan doen, nou ja een stukje dan. Heerlijk om eindelijk eens even alleen te zijn en geen toeristen om je heen te hebben. Precies waar ik naar op zoek was!

Bij terugkomst kwam er een man naar mijn tent gelopen en hij verzocht mij vriendelijk om in het “guesthouse” te gaan liggen, want er zou noodweer aankomen en de tenten zouden niet waterdicht zijn.

Zo eigenwijs als ik ben, ging ik toch in de tent liggen en had ik alleen m’n backpack naar het guesthouse gebracht. Dan zou die in ieder geval droog blijven en kon ik altijd nog midden in de nacht naar het guesthouse als het noodweer toesloeg.

En wat bleek nou; geen spatje regen gevallen die nacht! Ik blij dat ik in m’n tent had geslapen en de eigenaar opgelucht dat ik droog ben gebleven. Ik hoefde daar namelijk niet nog een nacht te blijven, want het eten was stervensduur en zo super comfortabel ligt zo’n matje nou ook weer niet.

De volgende ochtend hebben we de boot weer teruggepakt naar de pier en zijn we na ons ontbijt naar Kampot gegaan, onze volgende bestemming!

Verder heb ik nog een belangrijk besluit genomen: ik ga niet naar Vietnam en ga mijn reis aanpassen. Ik vind namelijk alles te veel op elkaar gaan lijken, waardoor ik er minder waardering uit haal en er minder van geniet. Ik weet zeker dat Vietnam weer vergelijkbaar is met Thailand, Laos en Cambodja. Ik heb wat meer uitdaging en avontuur nodig om mezelf tevreden te kunnen houden #adrenalinejunk. Zodra het vast staat waar ik heenga, zal ik jullie op de hoogte brengen, dus stay tuned!

Liefs!