Langkawi dag 1, 2, 3 & Kuala Lumpur

2 december 2017 - Kuala Lumpur, Maleisië

Inmiddels zijn Vief en ik aangekomen in Kuala Lumpur, onze tussenstop om naar Myanmar te gaan.

De dagen in Langkawi waren heel erg regenachtig. Eigenlijk is onze beslissing om naar Langkawi te gaan een beetje een kwelling geweest. We waren opgelucht dat we van Bali af waren en wilden zsm naar een eiland, maar helaas hebben we niet naar het weer gekeken. Echt heel stom, maar we hebben alsnog wel leuke dagen gehad daar!

De eerste dag zijn we naar 2 shopping mails geweest om een telefoon voor Vief te regelen. Haar iPhone laadde namelijk niet meer op, dus moesten we een nieuwe voor haar kopen. Je kan namelijk helemaal niks zonder telefoon op reis. Je regelt je bankzaken, tickets en andere informatie. We hebben uiteindelijk een prima deal kunnen maken, maar van shoppen is niks gekomen, omdat er geen leuke winkels waren.

De volgende dag regende het weer voor de verandering, maar we hadden wel een plan! We hebben een gondel genomen naar de top van een berg waar ze een brug hadden gemaakt over een klif. Bij aankomst was het super regenachtig, mistig en waaide het hard, waardoor de brug gesloten was. Zodra het op zou klaren zou de brug weer open gaan als het veilig was, dus hebben we het erop gegokt en zijn we naar boven gegaan. Het waaide echt verschrikkelijk hard, het was super mistig en koud.

Eenmaal boven hebben we eerst geluncht en hoopten we dat het op zou klaren. En ja hoor, na ruim een half uur klaarde het op en liepen we naar de ingang van de brug. We vroegen of hij al open was of dat hij open ging. De man vertelde ons dat ze de brug aan het checken waren of alles veilig was. Na 2 minuten wachten zei hij dat de brug open ging en dat we een ticket moesten kopen. We zijn naar de ticket counter geracet en kochten snel een ticket. Terug bij de entree van de brug waren we de eerste die erop gingen. We hadden dus de hele brug voor ons alleen voor een paar minuten, echt geweldig en super mooi! Eenmaal beneden zijn we nog naar een 3D art museum geweest en naar een soort omniversum. De eerste echt leuke dag na 1,5 week!

Onze laatste dag Langkawi zijn we naar een krokodillenboerderij geweest. Zo hebben we een voedershow gezien en wat shows waarbij de verzorgers zich gingen uitsloven door hun hand in de bel van de krokodil te stoppen. Het was een beetje een tegenvaller. Na de krokodillen zijn we naar een waterval geweest die gelukkig onze hele dag weer goedmaakte! Met zekerheid de mooiste waterval die ik heb gezien deze reis!

Gister zijn we weer teruggevlogen naar Kuala Lumpur en zijn we dezelfde avond nog uitgeweest met een meisje die Vief kende van vroeger. We ontmoetten een hele KLM-crew en hebben echt een geweldige avond gehad!

Vandaag gaan we naar Chinatown, een shopping mall en de twin towers. Bij de twin towers gaan we vanavond een lichtshow kijken en morgen vliegen we naar Myanmar waar Vief een week blijft en ik 3 weken!

Liefs!