Vang Vieng dag 3 & 4

29 oktober 2017 - Vang Vieng, Laos

Hoi hoi lieve lezers,

Gister ging het alweer een stuk beter en heb voorzichtig weer wat gegeten. Helaas niet echt iets kunnen ondernemen, omdat ik nog steeds een vaatdoek was. Uiteindelijk heb ik met Anne en Robbert bij het zwembad van het hotel aan de overkant gechilld. ‘s Avonds nog even een afsluitdrankje gedaan met z’n allen, omdat de mannen ons vandaag hebben verlaten.

Na het ontbijt hebben Anne en ik de mannen na 3 en 5 weken gedag gezegd. Zij vertrokken 1 dag eerder naar de volgende bestemming, dus zullen we vanaf hier weer apart gaan reizen. Misschien komen we elkaar nog tegen, misschien niet...

Anne en ik hebben daarna een scooter gehuurd en zijn samen op pad gegaan. Ons avontuur begon bij een grot, waar je €1 entree betaalde, een hoofdlampje kreeg en zonder gids naar binnenging. Nou dat wordt wat natuurlijk met 2 dames op slippers...

Om een lang verhaal kort te maken: we hebben het overleefd, maar vraag niet hoe. We zijn verdwaald in de grot, want de richting was natuurlijk fantastisch aangegeven, we zijn verschillende keren uitgegleden en waren ook nog eens helemaal alleen in de grot. Maar dat was nog niet alles, want het was natuurlijk pikkedonker, er liepen overal vieze beesten en het was overal modderig en druiperig, ideaal dus!

Na de grot zijn we nog wat rondjes wezen rijden en hebben we geluncht bij een dode boerderij. Helaas was het weer omgeslagen na de grot, dus hebben we niet echt meer iets kunnen doen, omdat het er niet leuker, mooier en beter van wordt met grauwig weer.

Gelukkig heeft onze avond het weer goed gemaakt! We zijn namelijk naar een Laotiaanse sauna geweest. Zie het voor je als een soort kruidige barbecuestoom in een hokje. Leuk om meegemaakt te hebben! Dachten we helemaal zen te zijn na deze dag, maar nee hoor het mocht niet waar zijn. De tijd ging namelijk iets sneller dan we dachten. We moesten de scooter terugbrengen om 8 uur, maar wij zaten om 8 uur nog poedelnaakt in een doek gewikkeld in de sauna. Hup, nat in de kleren naar de scooterboer, die gelukkig nog open was.

Nog even korte update m’n gezondheidstoestand: Ik leef op Nutella stokbroodjes, bananenshakes en water. Norit zorgt ervoor dat zo goed als alles erin blijft, dus ik zeg redelijk stabiel nu!

Morgen nemen Anne en ik een bus van 13 uur lang naar Thakhek waar een volgend avontuur op ons staat te wachten!

Liefs Tess