Thakhek loop dag 3

2 november 2017 - Thakhek, Laos

Vandaag stond de laatste 180 km op de planning. Behoorlijk stukkie inderdaad, dus zouden we rond een uurtje of 6 ‘s morgens vertrekken. Gelukkig was ik al vanaf 3 uur klaar wakker. Verslapen was dus geen optie!

Om half 5 klonk ook nog de dong van de monniken voor 5 minuten lang. Daardoor waren alle kippen en zwerfhonden ontwaakt en ging het circus verder. Meer nachtrust had dus geen kans van slagen!

Braaf zaten we om 6 uur op de motor en scheurden we door de ochtenddauw in de bergen. Na een uurtje rijden kwamen we bij een prachtig viewpoint en kwam het ware oermens in mij naar boven.

Na wat hout gesprokkeld te hebben, maakten we een kampvuur waar we vervolgens onze banaantjes op hebben geroosterd. Een betere en mooiere start van de dag kan ik mij niet wensen! Het was zelf zo geslaagd dat er locals op af kwamen, gezellig!

Eenmaal het buikje half gevuld, tuften we door tot een dorpje waar we voor een stevig ontbijt gingen. Dat heb je nodig ja, wanneer je de hele dag tussen de gekkies zonder rijbewijs en onverwachte gaten in de weg moet rijden.

Helaas was de pret na het ontbijt gauw verdwenen. We moesten nog zo’n 125 km op één lange en saaie weg. Geen viewpoints, watervallen, meren of grotten meer.

Maar hey, we hebben het overleefd! Ik zal niet zeggen hoe, maar we hebben het overleefd! En dus belonen we onszelf met een busreis van 12 uur naar de grens van Cambodja. Dit wordt weer een geweldige nacht!

Tot later!

Van reisblog naar fotoboek