De reis en aankomst Bangkok

22 september 2017 - Bangkok, Thailand

Yes! Ein-de-lijk aangekomen in Bangkok.

Voordat ik afscheid nam van mijn familie en vrienden kwam Sanne (vriendin van mijn broer) 2 bekenden tegen. Toevallig hadden deze meisjes dezelfde vlucht als ik en zaten we ook nog eens op dezelfde rij! Wat een toeval!

Maar goed, ik had een heerlijke vlucht met Aeroflot naar Moskou. Het was maar 3,25 uur vliegen, maar we hebben 2 keer drankjes gekregen en een warme lunch! Ik had chicken teriyaki met rijstnoedels en dat was echt lekker!

Eenmaal in Moskou aangekomen, kwam ik echt ik een chaos terecht. De paspoortcontrole duurde ontzettend lang, want er was maar 1 controlepost open voor mensen die overstapten op Moskou.

Nadat ik door de controle was, ging ik op zoek naar mijn gate. Natuurlijk had ik de meest verre gate die je kon hebben en moest ik een kwartier wandelen voor ik er was. Maar dan wel wandelen door veel te smalle paden, veel te veel winkeltjes en veel te veel mensen (lees: Chinezen en Russen). Gelukkig kwam ik 2 minuten voor de boardingstijd aan.

Aangekomen in het vliegtuig zocht ik mijn plek op, stoel 13K. Ik zat op een tweezitsrij en wachtte op de passagier naast mij. Ik bad al dat er geen ontzettend dikke man of vrouw naast mij kwam zitten (en ja, die waren er echt). Maar toen eenmaal de piloot begon te praten, besefte ik dat er niemand naast mij kwam zitten. IDEAAL! Waarschijnlijk omdat het rij 13 is, want 13 is een ongeluksgetal toch? 😂 Maar goed, gelukkiger kon je mij niet maken.

Ook in dit vliegtuig kregen we weer wat spannends voorgeschoteld. Dit keer had ik tilapia met rijst, groente en teriyakisaus. Verder zat er nog een gek slaatje bij en een heerlijk toetje. Toen het buikje weer gevuld was, ben ik maar een beetje gaan netflixen.

Eenmaal uitgenetflixt probeerde ik maar eens te gaan slapen, maar dat liep uit op een drama.... De stewardess kwam namelijk langs met IJS! Nou de mensen die mij een beetje kennen, weten hoeveel ik van ijs hou. En jahoor, Tess was weer klaarwakker...

Bij Aeroflot hoef je in ieder geval niet te verwachten dat je rustig kan slapen, want wanneer je net weg begint te vallen, staat de volgende maaltijd alweer voor je neus. Dit keer waren het pannenkoeken met citroenjam. Ook lekker, maar nog steeds niet geslapen. Dit was een lange lange nacht....

Ik ben net aangekomen in het hostel (6.15 Nederlandse tijd). Tijd om wat te ondernemen! Eerste op zoek naar water en wat te eten. Daarna op zoek naar een simkaart!

Good to know:

- Er zat een dikke Rus schuin achter me met enorme stinkvoeten
- Ik lag in het vliegtuig op m'n zij met m'n voeten in het tijdschriftenzakje
- Er zat een aardige spleet tussen de muur en m'n armleuning, waardoor ik m'n kussen steeds verloor
- Er was geen airco aan boord die je zelf kon regelen, dus bedenk maar hoe dat is met +/- 450 mensen aan boord
- Ik heb een wc-rol uit het vliegtuig meegenomen, want ja je zal maar nodig moeten kakken als je aankomt in je hostel en geen wc-papier hebben.... Dat is pas k...
- En oh ja, om het af te maken heb ik nog even een paar tandenborstels meegenomen, want die kunnen altijd van pas komen

Groetjes!

1. Frans Hurkmans:
    22 september 2017
    Leuk eerste verslag Tessa je bent gelukkig goed aangekomen. Have fun and we keep in touch. Papxxx
  2. Mam:
    22 september 2017
    Super leuk verhaal Tes! Gaaf om te lezen hoe je de aftrap van jouw reis hebt beleefd. Hopelijk komt het met de nachtrust wel weer goed. Ik kijk uit naar het volgende deel van jouw blog. Geniet en heel veel plezier! XXX mam
  3. Paul:
    22 september 2017
    Lieve tessa wat leuk om zo te lezen ik ga je volgen hoor geniet ervan have fun😘😘😘