Chiang Mai/Pai dag 1 & 2

12 oktober 2017 - Pai, Thailand

Hoi hoi!

Na een goed ontbijtje zijn we een scooter gaan huren om mee naar Pai te gaan. Dat is een route met 762 bochten.

Nadat we alle 6 een scooter hadden gehuurd, konden we eindelijk gaan. Na de eerste 5km was het al raak. Jahoor, daar stond de politie touristjes op te wachten. En zoals te verwachten moesten we betalen. Ze begonnen op 1000 baht en uiteindelijk hebben we allemaal 200 baht betaald. Toch zonde, maar goed als dat het ergste was.

Maar nee hoor 2 minuten later begaf mijn scooter het al. De motor viel uit toen ik uit een viaduct naar boven reed. Ik kreeg hem wel weer aan, maar kon niet harder dan 60 en hij viel uiteindelijk weer uit. Er lekte benzine uit, dus hebben we hem maar langs de weg gezet en ben ik naar een restaurant gegaan om te vragen of ik mocht bellen.

Na een half uur was er een busje en die haalde mijn scooter op. Helaas was er geen nieuwe scooter meer beschikbaar, dus kregen ik m’n geld terug en moest ik bij iemand achterop. Maar Tessa (ja, andere Tessa) vond het rijden beetje eng, dus ben ik op haar scooter gegaan en ging zij achterop.

Maar de ellende was nog niet voorbij. We moesten tanken en dat wordt hier nog voor je gedaan. Nu hadden die sukkels de verkeerde benzine erin gegooid, terwijl ik wel de goede had aangegeven. Nu bleek dat uiteindelijk niet zo erg te zijn en na veel gezeur kreeg ik wat geld terug.

Nu denk je alles gehad te hebben, maar nee hoor. Eindelijk aangekomen bij het hostel dat door iedereen werd aangeraden, bleek het een en al drama te zijn. Alleen maar hippies, matrasjes waar je een hernia van krijgt en een rotzooi waar je gelijk ziek van wordt. Daar zijn we dus weggegaan en op zoek gegaan maar wat anders. We zijn gestrand in een privékamer, helemaal prima!

Gisterochtend zijn we eerst met z’n vieren naar de gym geweest en heb ik eindelijk weer even gesport na ruim 3 weken. Daarna zijn we naar hotsprings geweest, maar we bedachten voordat we de entree betaalde dat het toch te heet was, dus zijn we weer weggegaan. We zijn toen naar de Pai Canyon en een waterval gegaan. Die waren gelukkig allebei wel de moeite waard.

Groetjes!