Bangkok dag 2

23 september 2017 - Bangkok, Thailand

Het is half 10 en de wekker gaat. Hup, kleding aan, ontbijten en op pad! Ik had mijn planning al klaar, maar moest alleen nog kijken hoe ik er ging komen.

Eenmaal beneden heb ik bij het vrouwtje van de receptie even gevraagd hoe ik het beste op mijn eerste bestemming kon komen (Grand Palace). Ze raadde mij de ferry aan en dat leek mij ook wel wat. En dat bleek een goede keuze!

Toen ik bij Grand Palace aankwam was er een gigantische drukte! Héél veel Thaise mensen in het zwart gekleed. Deze mensen kwamen voor een autoparade hoorde ik later, maar het zal wel iets heiliger zijn geweest dan dat. Maar goed, daar kwam ik niet voor.

Voordat je de tempel betreedt, moeten je schouders en benen bedekt zijn. Hier was ik gelukkig op voorbereid, want ik had een hamamdoek meegenomen die ik als rok om kon slaan. Eenmaal binnen keek ik mijn ogen uit, want wat houden deze mensen van details en goud, heel veel goud. Ook moest je in de tempel je schoenen uit, lekker fris!

Toen ik rond de tempel liep, vroegen twee jongens mijn een foto te maken. Nadat ik dat had gedaan, begonnen we even te praten. Het waren een Turkse en Italiaanse jongen (Özgun & Christian) die elkaar in Bangkok hadden ontmoet. Toen we even stonden te praten tikte er heel enthousiast een Chinese vrouw op mijn schouder, of ik even op de foto wilde met haar. Maar dat was niet alleen met haar. Nee, er kwam een uitgebreide fotoshoot met de hele familie. Ineens was de tempel even niet meer het hoogtepunt, haha! Na de fotoshoot ben ik met de jongens de rest van Grand Palace gaan bekijken en hebben we samen geluncht, super leuk! Ik had pad Thai met een aardbeien milkshake, heerlijk....

Na de lunch wisselden we nummers uit en gingen zij naar de markt en ik ging verder met mijn tempeltocht. Het jammere was dat het tijdens onze lunch aardig hard begon te regenen. Maar dat mag de pret niet drukken.

Ik heb de ferry genomen naar Wat Arun. En wat een mooie tempel is dat! Zóveel details! Inmiddels kwam het met bakken uit de lucht en heb ik de ferry genomen naar de flower market. Het rook er heerlijk, het was overdekt en er waren nauwelijks toeristen. Ik luste inmiddels wel een snackje, dus besloot een ijsje te kopen, maar man wat was deze zoet zeg 😂

Na de flower market ben ik de tempel Wat Ratchaburana Ratchaworawihan gaan bezoeken. Er was niemand te bekennen, maar ben toch even gaan kijken. En dat was maar goed ook, want ik vond er vlakbij 500 baht (€12.63). Da’s mooi meegenomen! Daarna ben ik weer terug naar de ferry gegaan en moest daar een half uur wachten met 1% batterij. Gelukkig had ik een powerbank bij me zonder snoer, dus dat werkt super!

Inmiddels ben ik weer terug in m’n hostel en sterf ik nu van de trek, dus ik ga nu op zoek naar eten, anders zal dit de laatste blog zijn. Verder ga ik vanavond ook naar Khao San Road als het goed is met Jet en Floor (die van het vliegveld) en anders met Özgun en Christian. Of alleen is ook nog een optie...

Oh ja, ik heb weer twee nieuwe kamergenootjes! Ik denk uit Amerika, maar ze zijn in ieder geval gezellig.

Coming soon: Vlogs van Tess!

1. Irene:
    23 september 2017
    Leuk dat je ons op deze manier op de hoogte houdt Tess! Geniet van alles!😘
  2. Linda:
    24 september 2017
    Hahahah 😆 Tess!!! Die 500 baht was dat niet een weggewaaid offer uit de temple?! Leuk man je avonturen lezen! Doorgaan!
  3. Mam:
    26 september 2017
    Supergave foto's hoor Tess! Niet alleen van de gebouwen, maar ook van het straatbeeld.